Tworzenie profili behawioralnych: sposób na trafny i skuteczny marketing

Skierowanie treści reklamowych do określonej grupy odbiorców jest niezwykle istotną strategią w marketingu. Pozwala to na pozyskanie nowego klienta i sprawia, że uzna on reklamę za użyteczną, a nie za irytujący spam.

Poznaj preferencje odbiorców

Na podstawie obserwacji zachowań internautów można stwierdzić, która osoba czego szuka w sieci, jakie strony najczęściej przegląda, jakie słowa kluczowe wpisuje w wyszukiwarkę i w które linki (np. z e-maili) klika. Jeśli chodzi o profile behawioralne Kraków ma agencje tym się zajmujące. Profile takie pomagają w stworzeniu określonych grup odbiorców, do których będą napływać reklamy, pasujące tematycznie do danej grupy. Dzięki temu samotny mężczyzna nie będzie dostawał reklam smoczków dla dzieci czy rodzinnych aut, a młoda mama nie zostanie zarzucona ofertami motocykli. Jak to działa w praktyce?

Kowalski szuka auta...

Pan Kowalski postanowił kupić nowe auto. Przegląda więc w sieci opinie na temat różnych modeli, porównuje ceny i parametry techniczne, odwiedza strony salonów czy wpisuje w wyszukiwarkę dane modele aut. Na tej podstawie następuje emisja konkretnych reklam, dostosowanych do jego preferencji (tzw. targetowanie). Na przykład, wchodząc na Facebooka, Kowalski zobaczy ofertę salonu samochodowego. A dzięki geolokalizacji okaże się, że salon ten znajduje się niedaleko tego miejsca zamieszkania.

Tworzenie profili behawioralnych to sposób na skuteczną reklamę - taką, która będzie sensowna i użyteczna, a nie denerwująca i niepotrzebna.

Z nami idealnie trafisz do grupy odbiorców, których interesuje Twoja oferta. Skontaktuj się!